What happens in Örebro, stays in Örebro?

Om det är något som är riktigt jobbigt, så är det att missa en spelning som man hade tänkt gå på men var tvungen att stanna hemma ifrån. Då är det verkligen guld värt att få se andras inspelningar, även om det bara är som en bråkdel av upplevelsen att faktiskt vara där på plats själv. Men hittills lyser uppladdningarna från Ritz med sin frånvaro. Jag förstår faktiskt det egentligen, för det är ju mycket roligare att vara närvarande under spelningen och bara ta in allt som händer, istället för att hålla i en kamera och tänka på att inte göra för kraftiga rörelser som förstör bildupptagningen. Samtidigt är det ju filmerna som gör att man kan återuppleva spelningen om och om igen.
 
Den är förvisso endast 15 sekunder, men nog var jag tacksam över att få se denna lilla videosnutt som Markus lagt upp på sin facebooksida.
 
 
Förutom Jag är en vampyr så läste jag även på Örebro Tribune att Markus spelat Du stör dig hårt på mig och någon annanstans att sista låten var Stjärnfallet (och såklart spelades ju Korallreven och vintergatan). Med tanke på att jag drömde mardrömmar om att jag missade en konsert enbart på piano, med bland annat min absoluta favorit Samma nätter väntar alla, så är det ändå en viss tröst att setlisten verkar ha varit åtminstone ungefär samma som under de spelningar som jag varit på hitttills i höst. 
 
Förr eller senare kommer det väl upp något klipp från Ritz, men i brist på Örebro-videos har jag ägnat tiden åt att kolla på gamla intervjuer, spelningar och liknande. Bland annat har Markus lagt upp två "behind the scenes" videos, varav en var från spelningen på Grönan.
 
 
 
 
 
Apropå Gröna Lund (som var fantastiskt) så minns ni som var där kanske att Markus berättade att han inte gillar att kolla på Titanic så mycket. Men i en gammal chatt från 2008 hittade jag denna roliga fråga och lite smått oväntade svar!
 
bjarn säger: Hej Markus! Vilken film skulle du helst vilja göra soundtracket till? Gammal eller ny
 
Markus Krunegård säger: oj, titanic, skriva låtar till celin dion kanske
 
 
 
 
Här är några klipp som roat mig idag.
 
 
 
 
 
 
 
 
/Annie

Kommentarer
Postat av: Aino

Setlisten var precis som vanlig fast lite kortare, tänk typ borlänge + stjärnfallet. Full publik som var bitvis rätt lam. så du missade inget så, även det såklart alltid är surt att ställa in :/

Svar: Tack Aino! :) Precis, det känns alltid trist att missa, men det hade ju känts ännu värre om det till exempel hade varit någon låt som sällan spelas live eller så. Det hade känts riktigt tungt. Allt gott, Annie
Markusevangeliet

2014-11-17 @ 10:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0