Markus i Värvet

Det är mycket på gång kring Markus nu, vilket vi på Markusevangeliet givetvis tycker är väldigt roligt! Nu har Markus medverkat i Podcasten "Värvet" 
 
Värvet beskriver intervjun såhär "Vi pratade om att spela piano för finska krigsveteraner, varför man byter hockey mot band(y), att bada i Torne älv, att äta upp sidor ur uppslagsverk, varför svenskan är så svår att stava, att spela nationalsången på trumpetsynt, farlige Frasse, vackra hus, att inte få panikångest, att iscensätta Här är ditt liv utan Lasse Holmqvist, åren med Laakso och givetvis en hel del om att sätta laxsoppa i halsen."
 
På sin facebooksida skriver Markus själv
 
"Det var länge sen en Kristoffer Triumf hörde av sig o undrade om jag ville vara med i en podcast, jag ville inte vara med i en podcast. 

Saker ändras, man vidgar sina vyer, man lär sig saker, om man vågar testa o inte är SD. jag har nu lärt mig vad en podcast är o framförallt vad Värvet är. det är ett grymt intervju program. 

oavsett om ni också vill lära er vad sakerna ovan är eller redan vet kommer jag att medverka i showen idag.
Jag vet inte hur mkt Kristoffer valde att ha med men vi pratade i 4 timmar om det outtömliga ämnet Markus Krunegård, drack för mycket kaffe o frös. Som jag minns det var det ett härligt, pretentiöst o raljant samtal".
 

Samtalet känns väldigt öppenhjärtligt och Markus berättar en hel del om sin uppväxt och minnen från Norr - vilket vi på Markusevangeliet tycker är särskilt roligt och intressant! Programmet är 1 timme och 48 minuter långt - kanske den längsta intervjun som gjorts med Markus?
 
Imorgon släpps "Du stör dig hårt på mig" officiellt. Trots att vi redan har hört låten på repeat x antal gånger så ser vi fram emot morgondagens release. Vi är övertygade om att ni också gör det. Vilket oerhört fint Markus-år vi har att se fram emot.
 
/Markusevangeliet
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny - Bildjournaliststudent

Det kommer ett bli fantastiskt markus-år och känslan av att höra en ny låt är oslagbar.

2014-02-17 @ 19:40:45
URL: http://novemberdreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0