Markus på gala

Dags för en Youtube-uppdatering.
 
Sist gav vi er Norrköping och Dropout, nu ger vi er klipp från när Markus uppträtt på galor. Förhoppningsvis fyller detta en bit av det tomrum som uppstått efter att Mänsklig Värme-eran avslutades och vi väntar förväntansfullt på nästa musikprojekt och turné, vad det än kan vara.
 
1. Jag är en vampyr (Rockbjörnen 2009)
 
Jag är en vampyr, jag suger och spyr
Låt mig komma in, jag vill bli din

Redan 2009 har Markus hunnit med mycket: Soloskiva, sammarbete med Säkert! och Eldkvar samt framträdande med Laakso och Kleerup.
 
2. Hela livet var ett disco (Faddergalan 2009)
 
Hela livet var ett disco
Men hur kunde det bli så svårt?

Detta är nog första men inte sista gången Markus deltar i en välgörenhetsgala.
 
3. Askan är den bästa jorden (Grammisgalan 2012)
 
Jag vet hur ont det gör när hoppet dör
Men askan är den bästa jorden
 
Premiären för Askan är den bästa jorden 3 veckor efter premiären av Everybody Hurts på P3 Guld-galan.
 
4. Korallreven och Vintergatan (Svenska Hjältar 2012)
 
Korallreven o vintergatan
Över molnen o under ytan
 
Vi fick avsluta Markus-året 2012 med denna något förkortade version av fantastiska Korallreven och Vintergatan.
 
På Markus-fronten intet nytt
 
/Markusevangeliet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0